Kalau lah Ferrari tu kete aku.

Thursday, December 23, 2010
Kalau exam, semudah ABC kan senang? Kalau KLCC tu nak bina, semudah main LEGO kan best? Kalau sports car tu nak dapat, semudah kete mainan kan syok?
Kalau yang hidup kita, semudah yang kita rancang kan HEBAT? Kalau lah Ferrari tu,, aku ada 3 bijik kan TERUJA!

Tapi itu la, tu semua KALAU, nama nye pun kalau. Stop lah jadi pak pandir, berpijak di bumi yang nyata OK? Takda nye kalau-kalau ni, ni kalau nak jadi member baik Pak Pandir boleh la kan??
Iklan MILOO je yang suka kalau-kalau ni.

Kalau dah buat SALAH, senang-senang minta di lupakan? BOOLEH ke lupa? Maaf,, boleh, tapi lupa jangan. Biasa nya, tukang buat salah senang je cakap,"Haaa! Tak ikhlas la tu maaf kan, Asik teringat lagi apa saya buat". Eh,, memang la cik Sayang oii, yang sakit, yang kene tipu, bukan awak kan? Saya kan???

So ladies and gentlemen,

Hati ni ibarat dinding, mula-mula dia cantik tanpa cacat cela. Tapi apa kata, setiap kali kau buat salah, kau luka kan hati orang terutamanya orang yang kau sayang, kau ambil 1 paku, paku dinding tu. 100 kali silap, 100 kali paku, Ketok kat dinding tu. Lepas dah mintak maaf. Kau cuba cabut paku-paku tu. Tengok baik-baik dinding tu. Cantik lagi ke? Ke dah berlubang-lubang???

Macam tu jugak la hati ni ibaratnye. So, Even dah guna plaster and tampal balik dinding tu. Dia tetap dah tak sama. Soooooooooo,, next time bila nak buat sesuatu yang tak patut tu. Pikir-pikir balik. Patut ke tidak buat. Bukan dah buat baru pikir and minta maaf. Kan?

So lepas ni, jangan sesuka hati menuduh "Dia" ni tak ikhlas memaaf kan kesalahan kau," Dia" still tak boleh lupa apa kesalahan yang kau buat kat dia. Sebab Memaafkan dan Melupakan adalah 2 perkara yang berbeza. Lagi pun, orang yang bijak belajar dari pengajaran kan bukan senang-senang je lupakan ;)


Kete Impian yang hanya mampu BERMIMPI




7 comments:

alienxp03 said...

kalau nk kejar impian tu
xde yg mustahil

Adibah Amalina said...

eh, alien mata satu. bak sini ferrari bagi aku. :P

Amir said...

lama tak visit your blog..penyampaian you amat simple, tapi berkesan utk mereka yg berfikir...saya amat suka sekali...keep posting Amalina!

Amir said...

Lama tak visit your blog...cara penyampain u amat simple, tapi amat berkesan utk mereka yg berfikir....keep on posting Amalina, saya amat suka sekali!

Adibah Amalina said...

thanks. ;)

SYZ said...

kalu lah Ferrari tu kete ko,apa kata ko bagi kat aku biar aku pakai:))

Adibah Amalina said...

boleh aje. tapi setakat ni ferrari yg aku ade kete mainan.nak pinjam gak ke? hahahaha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 23, 2010

Kalau lah Ferrari tu kete aku.

Kalau exam, semudah ABC kan senang? Kalau KLCC tu nak bina, semudah main LEGO kan best? Kalau sports car tu nak dapat, semudah kete mainan kan syok?
Kalau yang hidup kita, semudah yang kita rancang kan HEBAT? Kalau lah Ferrari tu,, aku ada 3 bijik kan TERUJA!

Tapi itu la, tu semua KALAU, nama nye pun kalau. Stop lah jadi pak pandir, berpijak di bumi yang nyata OK? Takda nye kalau-kalau ni, ni kalau nak jadi member baik Pak Pandir boleh la kan??
Iklan MILOO je yang suka kalau-kalau ni.

Kalau dah buat SALAH, senang-senang minta di lupakan? BOOLEH ke lupa? Maaf,, boleh, tapi lupa jangan. Biasa nya, tukang buat salah senang je cakap,"Haaa! Tak ikhlas la tu maaf kan, Asik teringat lagi apa saya buat". Eh,, memang la cik Sayang oii, yang sakit, yang kene tipu, bukan awak kan? Saya kan???

So ladies and gentlemen,

Hati ni ibarat dinding, mula-mula dia cantik tanpa cacat cela. Tapi apa kata, setiap kali kau buat salah, kau luka kan hati orang terutamanya orang yang kau sayang, kau ambil 1 paku, paku dinding tu. 100 kali silap, 100 kali paku, Ketok kat dinding tu. Lepas dah mintak maaf. Kau cuba cabut paku-paku tu. Tengok baik-baik dinding tu. Cantik lagi ke? Ke dah berlubang-lubang???

Macam tu jugak la hati ni ibaratnye. So, Even dah guna plaster and tampal balik dinding tu. Dia tetap dah tak sama. Soooooooooo,, next time bila nak buat sesuatu yang tak patut tu. Pikir-pikir balik. Patut ke tidak buat. Bukan dah buat baru pikir and minta maaf. Kan?

So lepas ni, jangan sesuka hati menuduh "Dia" ni tak ikhlas memaaf kan kesalahan kau," Dia" still tak boleh lupa apa kesalahan yang kau buat kat dia. Sebab Memaafkan dan Melupakan adalah 2 perkara yang berbeza. Lagi pun, orang yang bijak belajar dari pengajaran kan bukan senang-senang je lupakan ;)


Kete Impian yang hanya mampu BERMIMPI




7 comments:

alienxp03 said...

kalau nk kejar impian tu
xde yg mustahil

Adibah Amalina said...

eh, alien mata satu. bak sini ferrari bagi aku. :P

Amir said...

lama tak visit your blog..penyampaian you amat simple, tapi berkesan utk mereka yg berfikir...saya amat suka sekali...keep posting Amalina!

Amir said...

Lama tak visit your blog...cara penyampain u amat simple, tapi amat berkesan utk mereka yg berfikir....keep on posting Amalina, saya amat suka sekali!

Adibah Amalina said...

thanks. ;)

SYZ said...

kalu lah Ferrari tu kete ko,apa kata ko bagi kat aku biar aku pakai:))

Adibah Amalina said...

boleh aje. tapi setakat ni ferrari yg aku ade kete mainan.nak pinjam gak ke? hahahaha :P