Siapa yang JAHAT? Lelaki ke Perempuan?

Sunday, June 6, 2010
Setiap kali kita dengar, lelaki ada hubungan sulit, or flirting, mesti kita akan cakap, all guys are the same. Jahat! Gatal! Tak de hati perut!. Semua la,, saya pun akan cakap benda yang sama. Yela, mesti la kita stand up for girls kan.

Tapi, bila pikir balik betul2, sebenarnya siapa yang lagi kejam, lelaki yang mengatal tu ke, atau perempuan yang dah tau lelaki tu sudah di miliki, sudah mempunyai pasangan, tapi masih tetap mahu melayan?

Hahahaha,, pikir betul2. Bila saya berborak dengan mak saya, mak tanya soalan ni kat saya, terus saya terdiam. Dalam hati, mengia kan kata mak.

Lelaki, memang lumrah nye suka melayan(laki jgn marah ye).. Tapi, bila perempuan nya suka di layan so laki tu melayan la.

So, kesimpulan yang saya dapat, sebenarnya yang kejam itu perempuan, memang lelaki salah jugak sebab melayan, tapi hal cerai berai, rampas merampas ni tak kan jadi, kalau perempuan tu sendiri tak layan hak milik orang. Bagaimana, seorang wanita yang lembut muka nya, yang di ciptakan dengan kasih sayang dalam hati nya, sanggup membina kebahagiaan nya di atas penderitaan orang lain? Kenapa wanita itu sanggup merampas seorang lelaki bergelar ayah dan suami orang? Tidak ada sekelumit rasa kasihan kan pada anak2 wanita yang dianiya itu?

Kerana itu la saya katakan, yang tidak berhati perut itu sebenar Wanita. Kepada wanita2 yang suka mencuri hak orang pula, cuba bayangkan sekiranya ayah anda lari mengikut perempuan lain, dan mengabaikan anda dan mak anda. Suka? Bayangkan keadaan anda sekirannya milik anda yang di rampas. Sakit tak?

Pada laki2 plak, jangan terlalu ikut kan sangat nafsu tu, berfikir menggunakan akal, bukannya berfikir menggunakan nafsu.

Musuh wanita yang utama sebenarnya adalah wanita sendiri, bukan lelaki.

Remember, woman don't steal other woman's man. Only a bitch would do such thing.
Be a Woman NOT a BITCH.


:)


13 comments:

ara said...

~ a woman's dream is to have a lovely husband and surrounded in her husband & children loves.

Siti Kay Suaaidi said...

salam. nice blog and nice writing. izinkan saya menjadi pembaca setia. i'll link ur blog in mine. salam perkenalan dari sarawak...

ienaislam said...

bgusnyer,,best2

Adibah Amalina said...

salam,, thanks sbb sudi baca buah fikirn sy ni.
:)

Sachi Asukai said...

slm singgah...bc blog penulis ni..n i had follow u dear..feel free 2 follow me back=)

iEra naDiRa said...

Salam ziarah Kak Diba, =)
Saya setuju. Sebenarnya lelaki, perempuan, kedua-duanya saling melengkapi. Kalau perempuan tak pandai jaga batas, lelaki pulak macam mana... Salah perempuan, merenyam tak tentu pasal. Salah lelaki, melayan nafsu sesedap mahu.

Tapi siapa pencetus masalahnya... fikir2kan... :(

afiff edogawa said...

memang betol, salah pompuan yg menggoda tu....sgt2 setuju..dh xde laki lain ke kt dunia ni..nk gak goda laki yg dh berpunya...

even aku laki,bg aku laki pon salah gak, sbb knp x setia???

haish,peningla salah ape sbnrnye ni???

myra arshad (: said...

entri terbaik! :)

the blues said...

Maaf kan saya Cik Adibah. Saya ingin perbetulkan kenyataan saudari tentang isu perempuan yg merampas suami orang. Islam membenarkan lelaki berkahwin lebih dari satu, jika mampu. Tidak timbul soal isu rampas, isu hakmilik dan sebagainya kerana di dalam islam, suami itu bukanlah hakmilik kekal bagi isterinya TETAPI suami adalah anugerah Allah yang boleh dikongsi bersama. Cuma nya masyarakat kita memandang serong terhadap isu poligami, disebabkan kurang nya ilmu, maka apa yang berkaitan dgn poligami akan menjadi negatif di minda masyarakat. Wallahualam

MooN said...

mmg poligami dibenarkan dalam islam...namun niat poligami itu yg salah..
most of lelaki yg berpoligami..niatnya lain dr yg dibenarkan...pandai2 lah fikir yer..
berpoligami bila berkemampuan...zahir dan batin...niat untuk melindungi bukan memuaskan...
kalau salah harap dibetulkn..

syah esh ~ said...

~ wanita memng tk hargai apa yg dimilikinya...tk bersyukur apa yg ada...hati tk pernah tetap selalu berubah....menghiris hati seorang lelaki adalah kejam....skrg berada diatas ..suatu hari pasti dibawah juga...

syah esh ~ said...

wanita memang kejam..tk ada hati perut...tk pernah bersyukur apa yg ada....suka sakitkan hati dan kecewakan perasaan lelaki..wanita begini harus dihapuskan....

syah esh ~ said...

wanita dtg ats nama cinta..mudah dtg dan pergi....mudah menipu dan permainkan hati seorang lelaki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, June 6, 2010

Siapa yang JAHAT? Lelaki ke Perempuan?

Setiap kali kita dengar, lelaki ada hubungan sulit, or flirting, mesti kita akan cakap, all guys are the same. Jahat! Gatal! Tak de hati perut!. Semua la,, saya pun akan cakap benda yang sama. Yela, mesti la kita stand up for girls kan.

Tapi, bila pikir balik betul2, sebenarnya siapa yang lagi kejam, lelaki yang mengatal tu ke, atau perempuan yang dah tau lelaki tu sudah di miliki, sudah mempunyai pasangan, tapi masih tetap mahu melayan?

Hahahaha,, pikir betul2. Bila saya berborak dengan mak saya, mak tanya soalan ni kat saya, terus saya terdiam. Dalam hati, mengia kan kata mak.

Lelaki, memang lumrah nye suka melayan(laki jgn marah ye).. Tapi, bila perempuan nya suka di layan so laki tu melayan la.

So, kesimpulan yang saya dapat, sebenarnya yang kejam itu perempuan, memang lelaki salah jugak sebab melayan, tapi hal cerai berai, rampas merampas ni tak kan jadi, kalau perempuan tu sendiri tak layan hak milik orang. Bagaimana, seorang wanita yang lembut muka nya, yang di ciptakan dengan kasih sayang dalam hati nya, sanggup membina kebahagiaan nya di atas penderitaan orang lain? Kenapa wanita itu sanggup merampas seorang lelaki bergelar ayah dan suami orang? Tidak ada sekelumit rasa kasihan kan pada anak2 wanita yang dianiya itu?

Kerana itu la saya katakan, yang tidak berhati perut itu sebenar Wanita. Kepada wanita2 yang suka mencuri hak orang pula, cuba bayangkan sekiranya ayah anda lari mengikut perempuan lain, dan mengabaikan anda dan mak anda. Suka? Bayangkan keadaan anda sekirannya milik anda yang di rampas. Sakit tak?

Pada laki2 plak, jangan terlalu ikut kan sangat nafsu tu, berfikir menggunakan akal, bukannya berfikir menggunakan nafsu.

Musuh wanita yang utama sebenarnya adalah wanita sendiri, bukan lelaki.

Remember, woman don't steal other woman's man. Only a bitch would do such thing.
Be a Woman NOT a BITCH.


:)


13 comments:

ara said...

~ a woman's dream is to have a lovely husband and surrounded in her husband & children loves.

Siti Kay Suaaidi said...

salam. nice blog and nice writing. izinkan saya menjadi pembaca setia. i'll link ur blog in mine. salam perkenalan dari sarawak...

ienaislam said...

bgusnyer,,best2

Adibah Amalina said...

salam,, thanks sbb sudi baca buah fikirn sy ni.
:)

Sachi Asukai said...

slm singgah...bc blog penulis ni..n i had follow u dear..feel free 2 follow me back=)

iEra naDiRa said...

Salam ziarah Kak Diba, =)
Saya setuju. Sebenarnya lelaki, perempuan, kedua-duanya saling melengkapi. Kalau perempuan tak pandai jaga batas, lelaki pulak macam mana... Salah perempuan, merenyam tak tentu pasal. Salah lelaki, melayan nafsu sesedap mahu.

Tapi siapa pencetus masalahnya... fikir2kan... :(

afiff edogawa said...

memang betol, salah pompuan yg menggoda tu....sgt2 setuju..dh xde laki lain ke kt dunia ni..nk gak goda laki yg dh berpunya...

even aku laki,bg aku laki pon salah gak, sbb knp x setia???

haish,peningla salah ape sbnrnye ni???

myra arshad (: said...

entri terbaik! :)

the blues said...

Maaf kan saya Cik Adibah. Saya ingin perbetulkan kenyataan saudari tentang isu perempuan yg merampas suami orang. Islam membenarkan lelaki berkahwin lebih dari satu, jika mampu. Tidak timbul soal isu rampas, isu hakmilik dan sebagainya kerana di dalam islam, suami itu bukanlah hakmilik kekal bagi isterinya TETAPI suami adalah anugerah Allah yang boleh dikongsi bersama. Cuma nya masyarakat kita memandang serong terhadap isu poligami, disebabkan kurang nya ilmu, maka apa yang berkaitan dgn poligami akan menjadi negatif di minda masyarakat. Wallahualam

MooN said...

mmg poligami dibenarkan dalam islam...namun niat poligami itu yg salah..
most of lelaki yg berpoligami..niatnya lain dr yg dibenarkan...pandai2 lah fikir yer..
berpoligami bila berkemampuan...zahir dan batin...niat untuk melindungi bukan memuaskan...
kalau salah harap dibetulkn..

syah esh ~ said...

~ wanita memng tk hargai apa yg dimilikinya...tk bersyukur apa yg ada...hati tk pernah tetap selalu berubah....menghiris hati seorang lelaki adalah kejam....skrg berada diatas ..suatu hari pasti dibawah juga...

syah esh ~ said...

wanita memang kejam..tk ada hati perut...tk pernah bersyukur apa yg ada....suka sakitkan hati dan kecewakan perasaan lelaki..wanita begini harus dihapuskan....

syah esh ~ said...

wanita dtg ats nama cinta..mudah dtg dan pergi....mudah menipu dan permainkan hati seorang lelaki...